Vi lancerer vores nyeste bog ’Trivselsarbejde mellem skole og ungdomsliv: At forstå og arbejde med trivsel som en del af skolens praksis ’, der tager afsæt i et fireårigt udviklings- og forskningsprojekt i samarbejde med 14 ungdomsuddannelser.
Bogen sætter fokus på, hvordan trivsel opstår i etkredsløb mellem skolens organisering og de konkrete hverdagshandlinger. Med trivselsarbejde som centralt begreb, lægger vi derfor fokus på hvordan trivsel bliver en integreret del af skolens faglige og sociale hverdag. Trivselsarbejdet skal ikke være en ekstraopgave, som lærere står alene med - Det er et en fælles pædagogisk indsats, der skal indgå i skolens virke som helhed.
Bogen tilbyder:
- En ny model for trivselsarbejde – kredsløbsmodellen – som binder skolens rammer og handlinger sammen.
- Indsigter i, hvordan elever, lærere og ledere forstår og arbejder med trivsel i skolens hverdag.
- Refleksionsspørgsmål og konkrete greb til det pædagogiske arbejde med trivsel.
Projektet og bogen er støttet af VELUX FONDEN

