Print

Klasseledelse og faglige overgange

Titel: Klasseledelse og faglige overgange
Forfattere: Arnt Vestergaard Louw, Dorte Ågård, Hanne Kathrine Krogstrup
Dato: 01.10.2017
Type: Rapport
Tags: klasseledelse, uddannelse, læringsfællesskaber, fællesskaber, faglige overgange, følgeforskning, undervisningsministeriet, inspirationskataloger

Klasseledelse og faglige overgange

Et udviklingsprogram iværksat af undervisningsministeriet 

 

I samarbejde med Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) samt Epinion har mellem Center for Ungdomsforskning (CeFU) udgivet en rapport, der præsenterer resultaterne af følgeforskningen i forbindelse med udviklingsprogrammet ”Klasseledelse, læringsfællesskaber og faglige overgange” iværksat af Undervisningsministeriet samt to inspirationskataloger.

Følgeforskningen har været forankret ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, hvor forskergruppen består af lektor Arnt Vestergaard Louw, seniorrådgiver Dorte Ågård og professor MSO Hanne Kathrine Krogstrup.

Læs mere om forskningen bag publikationen

Klasseledelse og læringsfællesskaber i de gymnasiale uddannelser

Forskningsprojektet, der gennemføres i samarbejde med LSP og Epinion, har til formål at undersøge og udvikle måder at sikre en god overgang til gymnasiet. Herunder at undersøge og udvikle læreres klasseledelse og klasserumskultur for at hindre frafald og sikre elevernes bedst mulige engagement, faglig læring og motiviation.

Kontakt forsker

Arnt Vestergaard Louw
avl@ikl.aau.dk
Telefon: (+45) 31 95 45 30

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

En gang i kvartalet udsender vi et nyhedsbrev med information om ny forskning, udgivelser og konferencer. Hvis du gerne vil holde dig informeret om den nyeste ungdomsforskning, så tilmeld dig allerede nu.

Tilmeld dig nyhedsbrevet!