Print

Anne Görlich bidrager til nordisk rapport

Det norske formandskab i Nordisk Ministerråd bød d. 24.03.22 de nordiske socialministre velkommen til ministermøde i Stavanger. Her var fokus på socialt udsatte unge og på tværsektorielle nordiske løsninger, der skal få unge bedre integreret i uddannelse, på arbejdsmarkedet og i samfundet generelt.   

Formålet med mødet og debatten var at dele viden om indsatser, der kan videreudvikle den nordiske velfærdsmodel for unge, der står uden for uddannelse og arbejdsmarkedet. Med udgangspunkt i projektet og rapporten; Inclusion of young people in school, work and society drøftede ministrene blandt andet betydningen af relations-opbygning, mentorordninger, skræddersyede individuelle indsatser samt fællesskabsorienterede metoder.

Lektor på Center for Ungdomsforskning, Anne Görlich, er det danske bidrag til rapporten, som er en vidensamling om udsatte unge i Norden, og hvordan de bedst inkluderes i uddannelse, arbejde og samfund generelt.

Du kan tilgå og læse rapporten ved at trykke her

Lagt online 28.03.2022 af Maria Jelonek

Kontakt forsker

Anne Görlich
anneg@ikl.aau.dk
Telefon: (+45) 2073 5872

CeFU-uddannelse: Uddannelse i anvendt ungdomsforskning

CeFU-uddannelse: Uddannelse i anvendt ungdomsforskning

Vil du kvalificeres med den nyeste viden om ungdomsliv og udvikle metoder til at inddrage og engagere unge? CeFUs uddannelse i anvendt ungdomsforskning kommer 360 grader rundt om ungdomslivets mange facetter og klæder dig på med den nyeste viden om centrale tendenser.

Læs mere her!
Videokatalog

Videokatalog

Gå på opdagelse i CeFUs videokatalog. Videoerne dækker CeFUs aktiviteter og forskning - herunder oplæg fra CeFUs konferencer og videoer om CeFUs forskningsprojekter.

Læs mere her
Lyt til CeFUs podcast: Ungdomsforskning

Lyt til CeFUs podcast: Ungdomsforskning

I podcastserien ’Den Gode Overgang’, sættes der i tre programmer fokus på unge, der flytter hjemmefra. Med afsæt i unges egne fortællinger om deres flytteprocesser, undersøges de udfordringer og muligheder, der tegner sig i unges overgange til voksenlivet.

Læs mere