Print

Informations- og kommunikationsteknologi i undervisningen på gymnasiet - myter og potentialer

Noter nr 196, marts 2013

Af Arnt Vestergaard Louw

For 20 år siden holdt computerlære sit indtog i gymnasiet. Dengang under betegnelser som fx. EDB (Elektronisk Data Behandling) med hovedfokus på, hvordan disse teknologier fungerer. Siden er det gået stærkt med udvikling af nye og moderne informations- og kommunikationmidler og tilstedeværelsen af IKT i gymnasiet er i dag massiv.

I denne artikel forkuserer Arnt Vestergaaard Louw på tre myter om unge og IKT: De-unge-ved-meget-mere-myten, højteknologisk-krussedulle-myten og multitask-myten. 

Læs hele artiklen her

Lagt online 26.03.2013 af Freja Bange Nyboe

Kontakt forsker

Arnt Vestergaard Louw
avl@ikl.aau.dk
Telefon: (+45) 31 95 45 30

Unge og teknologi

Unge og teknologi

Læs mere om unge og teknologi i Cefus tidsskrift, der fra forskellige vinkler ser nærmere på relationen mellem unge og teknologi.

Læs mere her