Print

Føniks - en evaluering af et anderledes skole-/fritidsprojekt

Titel: Føniks - en evaluering af et anderledes skole-/fritidsprojekt
Forfattere: Thomas Lejre
Dato: 01.01.2000
Type: Rapport
Tags: Deltagelse, unge

Føniks - en evaluering af et anderledes skole-/fritidsprojekt

Denne evaluering handler om en gruppe unges deltagelse i skole- og fritidsprojektet Føniks. Den handler om, hvordan de unge gennem projektet prøver at opnå en større grad af myndiggørelse i forhold til deres eget liv. Evalueringen retter på den ene side blikket mod det nære, der handler om de unges hverdag i projektet, om de kreative og skolemæssige aktiviteter projektet sætter i gang både sammen med og for de unge. Men evalueringen træder også et skridt tilbage for at se de unges deltagelse i Føniks over et længere perspektiv og inddrager dermed også de unges situation i tiden efter de har afsluttet deres forløb på Føniks.

Læs mere om forskningen bag publikationen

Føniks - en evaluering af et anderledes skole-/fritidsprojekt

Rapporten handler om, hvordan de unge gennem projektet prøver at opnå en større grad af myndiggørelse i forhold til deres eget liv.

Kontakt forsker

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

En gang i kvartalet udsender vi et nyhedsbrev med information om ny forskning, udgivelser og konferencer. Hvis du gerne vil holde dig informeret om den nyeste ungdomsforskning, så tilmeld dig allerede nu.

Tilmeld dig nyhedsbrevet!