Uddannelse:
Cand.mag. i Pædagogik.
I mit speciale beskæftigede jeg mig med pædagogik i relation til arkitektur. Jeg undersøgte samspillet mellem elever på forskellige ungdomsuddannelser (eux, hhx, stx), der har deres daglige gang i samme fysiske ramme. Jeg havde særligt fokus på elevernes bevægelser, interaktioner og forestillinger om sig selv og hinanden.
Arbejdsområde:
Jeg er videnskabelig assistent og tilknyttet projekterne:
- Frie prøveformer i en præstationstid
- Pædagogiske veje til bedre trivsel på ungdomsuddannelserne
Publikationer, jeg har været en del af
(CeFU) gennemfører i samarbejde med Efterskoleforeningen og de Frie skoler en undersøgelse af arbejdet med frie prøveformer (karakterfrihed mm). på efterskoler og friskoler. Ambitionen er at blive klogere på, hvilken betydning prøvefrihed har for elevernes lærings- og mestringserfaringer og dannelse. Og ikke mindst er ønsket med undersøgelsen at skabe øget viden om, hvordan frie prøveformer/anderledes evalueringsformer spiller sammen med den pædagogiske praksis og tradition på skolerne.
Forskningsprojektet sætter fokus på unges sociale mistrivsel og trivsel i fællesskaber, og hvordan man på forskellige niveauer kan bidrage til at skabe og udvikle ungdomsfællesskaber, der fremmer unges sociale trivsel.