Aktuelt

Politiken: Holdopdelt undervisning gør unge klar til at tage en uddannelse

Politiken 03. oktober 2016

03102016_politiken_holdopdelt undervisning gør unge klar til at tage en uddannelse 

Foto: Cicilie S. Andersen

Af: Louisa Halliday Valeur

Ca. hver tredje 8. klasse-elev er blevet vurderet til ikke at være parat til at tage en ungdomsuddannelse efter 9. klasse. Det tal vil skoler gøre mindre.

En del skoler bruger i den forbindelse holdopdelt undervisning som et værktøj til at gøre flere elever i udskolingen uddannelsesparate. 

Tilde Mette Juul, Ph.d. studerende ved Center for Ungdomsforskning, ser dog kritisk på dette værktøj: "Hvis man hele tiden opdeler eleverne efter niveau, kan det gå ud over elevernes selvværd, hvis man altid bliver kategoriseret som en svag elev."

Læs artiklen på Politikens hjemmeside

 

 


Lagt online 04.10.2016 af Jens Brun Madsen

Kontakt forsker

Tilde Mette Juul
tmj@learning.aau.dk
Telefon: (+45) 5170 3995

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

Nyt fra CeFU: Nyhedsbrev

En gang i kvartalet udsender vi et nyhedsbrev med information om ny forskning, udgivelser og konferencer. Hvis du gerne vil holde dig informeret om den nyeste ungdomsforskning, så tilmeld dig allerede nu.

Tilmeld dig nyhedsbrevet!

Center for Ungdomsforskning | cefu@learning.aau.dk | Tlf: (+45) 20 29 46 29 | A.C Meyers Vænge 15, 2450 København SV